Korte update

Afgelopen zaterdag (09-01-16) heeft de nieuwjaarsborrel plaatsgevonden bij de Hop-Eest in Putten. Tijdens deze borrel heeft Hanno Kiezebrink verteld over de situatie in ons Kinshasa House. Het gaat goed met de meiden en de kinderen, de meeste volgen nu een opleiding en het huis is weer opnieuw opgebouwd na de brand van november 2014. Hanno bedankte ook alle vrienden, donateurs en Puttense gemeenschap voor de steun na de brand. Het was bijzonder hoe in korte tijd zoveel geld is ingezameld voor de wederopbouw.

2015 begon met enkele tegenslagen. Na de brand zijn Hanno, Kuma en Ton betrokken geraakt bij een ongeluk in Congo waarbij Ton in het ziekenhuis is beland en naar Nederland heeft moeten terugvliegen. In Nederland is Ton meerdere keren aan zijn arm geopereerd. Dit ongeluk heeft iedereen erg doen schrikken. Gelukkig gaat alles nu weer goed en gaan Hanno, Kuma en Ton weer vol positieve energie aan de gang in Congo voor de stichting en het kippen project.

Het mortuarium draait goed en 3 moeders zijn werkzaam binnen dit project. in 2016 hopen we alle moeders in het Kinshasa House een opleiding of werk te kunnen bieden zodat ze zelfstandig kunnen werken aan hun toekomst.

Hanno en Kuma zijn vandaag (11-01-16) weer afgereisd naar Congo en zullen bij terugkomst weer een update geven.