Voorlichtingsbijeenkomsten

Seksuele voorlichting iets wat in Nederland op scholen en door ouders aan kinderen wordt gegeven. In Congo is het een taboe en wordt er weinig tot geen voorlichting vanuit ouders gegeven, met gevolg dat meiden op jonge leeftijd zwanger raken. Dit gaat ten kosten van de toekomst van de meiden. Ze kunnen niet meer naar school om aan hun eigen toekomst te werken. Dit is de start van het leven als tienermoeder op straat en dat gunnen we niemand.

Vanuit Stichting Etike willen we ongewenste zwangerschappen van tienermeiden voorkomen. Om deze reden zetten we vier keer per jaar voorlichtingsbijeenkomsten in de stad Kinshasa op, om meiden tussen de 16-20 jaar voorlichting te geven.

De voorlichtingsbijeenkomsten zijn kostbaar. Om deze bijeenkomsten te organiseren is het een en ander nodig. Er wordt een locatie gehuurd met meubilair, geluidsinstallatie en er wordt gezorgd voor wat drinken. Daarnaast zijn er voor de veiligheid bewakers aanwezig. Elke bijeenkomst worden 50 meiden uitgenodigd, de bijeenkomsten duren ongeveer 1 à 1,5 uur en aan het einde krijgen de meiden een flyer met informatie mee naar huis.

Deel deze activiteit

Andere activiteiten