Nieuw Kinshasa House geopend

Nadat de stichting in het oude Kinshasa House is overvallen (2016), hebben we dezelfde dag nog het huis verlaten en hebben we een tijdelijke noodopvang kunnen huren. Vanaf dit moment heeft de stichting in verschillende panden gehuisvest.

Om de stichting goed te kunnen laten functioneren is een eigen huis nodig, om ruimte, veiligheid en een thuis te bieden. In 2020 hebben we ons oude Kinshasa House (in de Stad Kinshasa) kunnen ruilen tegen een casco woning in een rustige buitenwijk van Kinshasa, circa 20 kilometer van de stad. Deze woning hebben we als stichting zelf moeten afbouwen.

Op 30 januari 2021 brak dan eindelijk de dag aan, de verhuizing. Eindelijk kunnen de moeders en hun kinderen het nieuwe Kinshasa House betrekken. Het huis heeft alles te bieden wat nodig is en we kunnen hier, indien wenselijk, ook nog uitbreiden. Als bestuur (zowel hier in Nederland als in Kinshasa) zijn we enorm gelukkig met deze nieuwe ontwikkelingen. Dit geeft de mogelijkheid om meer alleenstaande tienermoeders een thuis te bieden!