Wisseling binnen het bestuur

Sinds juli 2020 is het secretariaat overgegaan van Moniek Valk naar Britt Doppenberg-Dokter. Onze dank gaat uit naar Moniek! Zij heeft samen met haar partner heel veel betekend voor onze stichting. Als uitbaters van “De Hop-eest” in Putten hebben ze jarenlang gefungeerd als ons “thuishonk” voor avonden en evenementen die we georganiseerd hebben. We kijken terug op een mooie en goede tijd, waarin we samen hebben mogen werken aan én voor onze stichting.

Per juli 2020 heeft Britt Doppenberg-Dokter haar functie binnen ons bestuur overgenomen. Britt is al geruime tijd betrokken bij ons Congolese werk, doordat ze de administratie van de projecten beheert en coördineert. We zijn als bestuur dan ook heel blij dat Britt deze rol van Moniek heeft willen overnemen.

In januari 2020 is Britt afgereisd naar Kinshasa. Zij heeft daar samen met Kuma uitgebreid kennis gemaakt met het lokale bestuur. Het is fijn dat ze met eigen ogen gezien en ervaren heeft in welke situatie we daar moeten handelen. Het is indrukwekkend te zien hoe men daar leeft. Het maakt haar heel blij te zien hoe goed de moeders en kinderen het met elkaar hebben. Ze had kleding en speelgoed voor hen meegebracht. Dit werd met veel enthousiasme ontvangen. De jongens waren dolgelukkig met hun tractoren. Al met al een geslaagde ontmoeting en een reis om niet te vergeten!