Wisseling binnen het bestuur FOBEC

In februari (2013) is er een nieuw bestuur aangetreden. Onze mede oprichter in Kinshasa, Dr. Annie Metlezi, heeft een nieuwe aanstelling gekregen bij Unesco. Ze heeft daarom haar werk voor de stichting helaas moeten opgeven omdat dit niet meer te combineren was.

We hebben ervoor gekozen om een geheel nieuw bestuur te zoeken. We hebben mensen gezocht in de omliggende buurt van het Kinshasa House. Reizen is erg lastig en duur in Kinshasa, daarom hebben we de afstand zoveel mogelijk proberen te beperken. De zussen van Kuma, Landeline en Betty hebben 4 nieuwe bestuursleden gezocht en benaderd. Hierop volgde een aantal veranderingen binnen de stichting. Zo is in februari 2013 de leiding overgedragen aan Dr. Aline en Mevr. Adeline. Zij worden bijgestaan door de 2 nieuwe algemene bestuursleden, Prosper en Nicole.

Prosper beheert het secretariaat binnen de stichting. Nicole verzorgt de financiën.

Het nieuwe bestuur is vol moed en daadkrachtig van start gegaan en we zijn blij te kunnen melden dat het goed gaat!